Make your own free website on Tripod.com

Sejarah Mahazalim

Kita telah baca banyak artikal mengenai "kehebatan" 'kecanggihan"
serta "kekebalan" (3K) mahazalim yang tak perlu saya ulang lagi, apa
yang saya nak cerita dan dikongsi disini adalah sedikit sejarah 3K
diatas.

Sejak jadi PM lagi mahazalim ni suka menunjuk2 dan berpura2 dalam
serba serbi, malang sebahagian dari MELAYU UMNO YANG BANGANG, BODOH
DAN BEBAL terutama yang disekeliling mahazalim sanggup mengiya dan
membenarkan ape saja yang mahazalim lakukan demi kuasa dan kedudukan
dalam parti. Ok saya ceritakan satu persatu yang saya ingat le sejarah
pemerintahan mahazalim ni.

1. Masa dia mula2 jadi pm tu dia kata bagi dia peluang memerintah 100
hari kalau tak suka boleh buang dia, baik dan jujur bunyi tu, baguih
la kata orang kampung dia. Lepas 100 hari dia baru balik dari jepun
dia pun adakan 'punch kad' allahyarham sudirman pun buat lagu
'punnnnnnnnnnnch kad. Cuba semak syarikat mana yang untung besar
menjual mesin tu.

2 Lepas 100 hari semua org puji pasai punch kad tu dia pun mula masuk
jarumm dia kata negara kita ni negara majmuk jadi tak boleh laksana
hukum islam majority orang islam UMNO terutama tukang ampu kata
betuiii jadi mahazlim senyum sampai ke jubuq. Menafikan keadilan
alquran dan al hadis, islam ke mahathir ni!!

3. Dia ambik Dr Yusof Nor pakar syariah jadi menteri kabinet semua
orang kata baguih. Beberapa bulan kemudian Yusof Nor ni pe main bola
di UKM pakai seluar pendek nampak le paha puteh kuning dia, bila org
komen dalam surat kabar dia jawap itu hal peribadi saya. Jarum
mahazalim dah mengena la ni. Sama jugak le dengan lantikan Wan Mokhtar
AHmad jadi MB terangganu tu sekarang ni ada ular dalam semak (ULAMAK
UMNO)lagi power dr hamid othman lulusan universiti temple USA,
pensyarah dia ade yang yahudi - boleh percaya ke cakap pensyarah
yahudi pasal agama islam. mahazalim memang suka macam ni.

4. Satu masa Mahazalim yang tamak kuasa ni ada pegang jawatan menteri
pertahanan jadi dia pi ke amerika beli skyhawk yang dah tersadai di
padang pasir arizona selama beberapa tahun konon2 di recond baik pulih
ni sesuai untuk malaysia dan murah le sikit, sorry harga dia saya dah
lupa pulak tapi kalau tak silap bebilion jugak le setiap sebuah tu.
Beberapa puloh dah dihantar kemalaysia untuk membunuh ramai
juruterbang malaysia. Ulasan kementerian pertahanan kerana sikap
juruterbang dan penyelenggaraan. Latihan tetap akan diteruskan bagi
membunuh ramai lagi juruterbang rakyat malaysia kerana skyhawk tu
masih boleh digunakan. Lepas tu baki penghantaran dibatalkan oleh
Malaysia, macam mana ngn kontrek pembelian tu tak tau ape jadi, sapa
yang pandai boleh jawap kot. Mahazalim kata dia sain saja org yang
rekomen le bertanggung jawap semua kemalangan tu - pasai ni dia tolak
tanggung jawap kalau yang baik punya, dia le hero.

5. Kemudian dia memperkenalkan supaya semua org islam bukan melalyu
yang menggunakan a/l atau a/p di tukar kepada bin atau binti bagi
tujuan menukarkan mahthir a/l mohammad kepada mahathir bin mohammd
jadi tak le nampak dia tu mamak tongkang.

6. Dalam KP baru yg canggih kononnya tapi banyak jugak kes KP palsu
dijumpai. Mahazalim mencadangkan maklumat bangsa dan agama di
ditiadakan dalam KP ni, MELAYU UMNO setuju je, sedangkan perkara ni
juga menyumbangkan kepada kes murtad yang menjadi2 ni kerana orang tak
perlu rekodkan  agama dalam KP. Dalam keadaan kes murtad yg teruk
sekarang ni jika sesebuah kereta berlaku kemalangan ada 4 penumpang
yang berlainan agama semuanya meninggal macammana nak kenalpasti yang
mana beragama islam dan bukan beragama islam bagi urusan pengkebumian
kalau dah dalam KP tak ade maklumat tersebut. Itu pun ular dalam semak
(ulamak- UMNO) tak komen asal kedudukan selamat.

7. Usah sebut le pasal pakai tudung yg memang dia anti tu, pasal
janggut, pasal jubah pasal hudud dan lain-lain dan saya tak terkejut
satu hari nanti dia kata jangan guna pembesar suara masa azan kerana
mengganggu orang tapi mungkin lambat sikit le sebab dia tak pernah
dengar orang azan pagi2 rumah dia sound proof. Haaa masa tu tak tau le
ape nak jadi mungkin ular dalam semak yang ramai kat UMNO(united
munafiqin national organisation) tu boleh jawap kot - saya yang tak
reti ni berpendapat Mahathir ni dah tak ade agama le. Na, aauzubillah
hi minzaaalik.

8. Kes jambatan Pulau Pinang, bila projek nak dimulakan, satu syarikat
British buat tawaran 440 juta, tapi dia bagi projek tu kepada korea
konon pandang ke timur dengan kos 800 juta lebih. macam mana dia kira
pun tak tau le. Bila jamabatan tu siap kos meningkat kepada  1.2
billion (lebih 2 kali ganda dari kos yang di tawarkan oleh syarikat
british tu). Kononnya kata si samy geng sekampung dia tu kos meningkat
kerana harga bahan dan buruh meningkat dan si samy kata dalam tempoh
20 tahun boleh balik modal le ( kalau tak caya sila semak ngn utusan
'taghut' malaysia ruangan lapuran sidang kabinet - lupa dah tahun
bila, yang pasti bila jambatan tu baru siap le.) Malangnya kutipan tol
tu hanya lebih kurang 15 juta sahaja setahun diawal tahun2 beroperasi
sekarang ni mungkin dah jadi 50 juta kot setahun. Mampukah dapat modal
balik dalam tempoh 20 tahun tu bila dicampur dengan kos penyelenggaran
dan pentadbiran. Undilah lagi penipu2 dan penyangak2 ni.

9. Anak buah kawan saya arkitek baru balik dari us buka business
sendiri dapat tender buat surau di negeri selangor bawa plan jumpa DO
dan bagi tau Tuan DO kos projek tu 20 ribu dah cukup. Tuan DO kata
awak tulis le 60 ribu, budak tu takut tak dapat projek jawable tak
payah tuan, 20 ribu ni dah lengkap dengan landscaping sekali. Tuan DO
balas balik awak tulis le 60 ribu dalam claim nanti yg 20 ribu tu awak
punya dan 40 ribu tu saya punya. Alhamdullah budak ni ada agama bila
dia balik dia batal le nak buka business, terus minta kerja ngn
kerajaan kerana tak nak terlibat ngn kes macam tu. Tu yg mahazlim
marah tu dan dia selalu dok kata orang melayu tak pandai berniaga, dia
berani cakap MELAYU TAK PANDAI BERNIAGA KERANA DIA TU MAMAK TAPI
SEBAHAGIAN ORG UMNO YANG BEBAL DOK KATA DIA MELAYU DAN TOLONG MELAYU.
Moral cerita ni yg satu lagi duit untuk Tuan DO tu 2 kali ganda jugak
dari kos asal.

10. Saya ade seorang kontraktor yang dapat projek membersih kawasan
taman perumahan. Nilai projek 12 ribu sebulan. Setiap cukup bulan dia
akan ke majlis tempatan nak claim cek dia, dia akan bawa sampul
beriisi rm ribu2 jugak le nilainya dia diserahkan kepada kakitangan
bahagian berkenaan bagi tujuan memudahkan dia dapat cek dia tu. Kalau
sampul tu tak ade maka alamat cek yang memang hak dia tu tak siap le,
kononnya tandatangan tak adelah, belum printlah dan macam2 lagi. Ni
semua gara2 pentadbiran BERSIH CEKAP DAN AMANAH gaya mahazalim. Itu
baru di majlis tempatan bagaimana di peringkat negeri atau negara
tuhan yang tau mungkin BPR tau kot tapi takuuuuuuuut nak ambil
tindakkan.

11. Projek diatas tu bernilai rm 12 ribu tapi kontrektor pertama bagi
kepada sub kontrek rm 8 ribu,  kawan ni pulak sub kontrek lagi kepada
kontrektor ke tiga dengan nilai rm 4 ribu saja. Ini bermakna
kontrektor ketiga le yang keluar modal dan buat semua kerja dan
tentulah untungnya kurang dari 4 ribu dan dah tentu kualiti kerja
penyelenggaraan dia boleh di pertikaikan. Sedangkan lanun yg 2 tadi 
dapat 4 ribu tanpa perlu buat ape2. Ni yg mahazalim suka ni BERSIH
CEKAP AMANAH. Moral disini adalah nilai projek tu 2 kali ganda dari
kos sebenar yang projek tu.

Tiga kes yang saya ceritakan ni cerita asli punya dimana kos projek
melebihi 2 kali ganda dari kos sebenar jadi bayangkanlah nilai projek2
yang berbillion2 dan berjuta2 yang selalu kita dengar tu kemana
perginya sebahagian besar wang tersebut tuhan yang tau semuanya
berlaku dizaman mahazalim macam firaun ni.